ANTALYA TİCARET İL MÜDÜRLÜĞÜ

ISO 9001 Belgesi Katile Yönetimi Eğitimi Tamamlandı

Ticaret İl Müdürlüğümüz Personeli TS EN ISO 9001:2015 Kalite Yönetim Sistemi İç tetkik Eğitimini tamamladılar. 

ISO 9000 Kalite Standartları Serisi, organizasyonların müşteri memnuniyetinin artırılmasına yönelik olarak Kalite Yönetim Sistemi'nin kurulması ve geliştirilmesi konusunda rehberlik eden ve Uluslararası Standartlar Organizasyonu (ISO) tarafından yayımlanmış olan bir standartlar bütünüdür. ISO 9001 ise Kalite Yönetim Sistemi'nin kurulması esnasında uygulanması gereken şartları tanımlayan ve belgelendirmeye esas teşkil eden standarttır. Bununla birlikte, Uluslararası Standartlar Organizasyonu (ISO)'nun yayımlamış olduğu kılavuz standartlar da vardır. ISO 9001 ve kılavuz standartlar, ISO 9000 serisi olarak adlandırılmaktadır. Aşağıda verilen ISO 9000 standart serisi, her tip ve büyüklükteki kuruluşun etkin bir Kalite Yönetim Sistemi oluşturması ve uygulaması için geliştirilmiştir.
ISO 9001 standartları çerçevesinde; 
  • Müşteri ilişkilerine odaklanan kuruluştaki müşteri şikayetleri azalır, müşteri memnuniyeti ve bağlılığı daha da artar.
  • Müşteri istek ve beklentilerini ön planda tutarak, daha iyi ürün tasarımı sağlar.
  • İyi tasarım ve planlama, işlem maliyetlerini azaltır.
  • Kalite problemlerinden kaynaklanan kalitesizlik maliyetlerini minimuma indirir.
  • Faaliyetlerin daha iyi planlanması, sorunların daha hızlı çözülmesi ile etkin bir yönetim sağlanmış olur.
  • Bu şekilde yönetim, tüm boyutlarıyla işletmesini daha net kontrol altında tutar, daha sağlıklı kararlar verir.
  • Tüm sorunlar sistematik şekilde analiz edileceğinden, işletmede sürekli bir gelişme olur.
  • Çalışanların faaliyetlere katılımı sağlanır, motivasyon ve çalışma heyecanları artar.
  • Her alanda sürekli iyileştirme ile kalifiye eleman oranı artar.
  • Departmanlar arası problemlerin çözümünde sistematik yaklaşım, verimliliği artırır.
  • Süreçler ve fonksiyonlar arasındaki tanımlanmış işleyiş, organizasyon içinde sağlıklı bilgi akışı sağlar.
  • Kuruluşun kalite imajı güçlenir, müşterilerin güveni artar.
  • Yeni pazarlara açılma imkanı sağlayarak, rakipler ile olan farkı artırır.
  • Sistematik ve yönetsel bir altyapı kurarak kurumsallaşma yolunda bir adım daha ileriye gidilmesini sağlar.
  • Kurumsal kimlik, istikrarı da beraberinde getirir.